Melodisk

Längre uppehåll på bloggen. Inte orkat, som vanligt.  Mycket jag glömt göra som jag gjort förr, som att ta kort på allt man gör eller inte gör.  Glömt ätit mycket fiber, glömt ätit mycket frukt,

Ne, okej, det var inte så mycket man glömt. Det är som vanligt, nästan. Nu jobbar man som kundsupport i Sveg istället för maskinoperatör i Hudiksvall. Fått flytta dit jobben finns. Easy as that. Ganska otippat, var ju inte den typen av jobb jag letade under all den tid jag var hos jobbcoachen under hela våren. Får dock inte klaga. Nya möjligheter att utvecklas i en ny stad.

No fear, nooooo fear. Ingen rädsla. Går inte att beskriva hur man kände sig när man försökte hjälpa första kunden över telefon. Närhet till panik. Men ett par dagar senare så flyter det på. Man är ny, misstag görs och man behöver massa hjälp, no big deal.

Planer för framtiden, anpassa mig till det nya jobbet,  lära mig det som behövs och se om det verkligen passar mig. Sen ska man köpa en ny dator och ny tv, i den ordningen, så fort lönen tillåter, självklar även flytta mer permanent till Sveg, har fortfarande en massa saker kvar i Iggesund. Lägenheten jag har just nu duger, men passar inte om jag ska bo här ett antal år. Behöver inget större, men behöver mycket bättre layout. Soffa, hylla, datorbord har ingen chans att få plats här.

Kortare in i framtiden, några timmar fram, så ska man hämta Amon Amarth nya album. Har redan lyssnat på låtarna och vet att det var ett ordentligt lyft jämfört med förra skivan. Fanns några otroligt starka låtar. En låt var dålig, en var sådär, resten var grymma.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hälsa, Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

