Winter is coming

September nu och det var bra kallt nu i morse när temperaturen föll under 10 grader. Förra helgen kunde man sola med bar överkropp. Så denna förändringar var inte uppskattad även om den var väntad. Värmen försvinner och vintern närmar sig.

 

Så glad jag var över förra jobbet. Ett jobb jag kunde haft ett halvår på prov, kanske mer. Det kändes hanterbart. Men det höll inte. Vad ska jag erkänna? Kundsupport. Jag tog emot över 100 kunder, inte på en dag, utan utspritt på flera av mina första dagar. Jag kunde göra det jag skulle, och jag lärde mig som det förväntades. Enklare och enklare blev det. Men så kom ångesten. Först bara den vanliga nybörjar-oron man känner igen. Men sen, vecka två och tre kändes hemska. Magen vred sig, huvudet tungt och mörkt. Plötsligt kändes det som om man vaknat och insåg vad man gjort och att man satt med ett jobb man aldrig borde ha tagit.

Tidigare hade jag bara hört vad ordet ångest var för något. Nu visste jag hur det kändes, för jag har då inte drabbats av det tidigare. Tidigare har jag gillat att varit sysselsatt, jag har sett mig som en som klarar av en del skit-göra bara man får den respekt man förtjänar. Men nu vilja jag bara där ifrån.

Så nu är jag åter i Iggesund. Lägenheten i Sveg tömd och en ny har redan hunnit flyttat in där. Igen, måste jag försöka hitta en sysselsättning som passar. Hitta ett jobb. Inte i Hälsingland, men i Sverige, kanske Norge?

 

Ny dator och tv får vänta. Min dator lär jag få se fira 5 år i sin tjänst. En speldator som sjunger på sista versen. Många nya spel till hösten, som jag idag inte kan spela. Får tålmodigt vänta på att en bättre lösning dyker upp.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

