The night is dark and full of terrors

Två citat från Game of Thrones i rubrikerna. Jo jag älskar serien. Man får abstinens, det är en plåga varje gång man inte kan sätta igång att se nästa avsnitt.

Jag började se serien i slutet på sommaren 2011. Då hade hela första säsongen redan gått. Jag behövde ju bara 3-4 dagar innan jag sett de avsnitt som fanns och fick börja lära mig att hålla ut till nästa sen-vinter/tidig vår då nästa säsong drar igång. Nu väntar man på säsong 4. Inte för att jag nyss såg säsong 3, för den såg jag ju klart i maj eller juni. Ibland blir man dock påmind av vad man har fram emot att se.

Snön kom idag. Inte första gången, men första gången snön blir kvar. Det har kommit mycket, trots att marken var snöfri större delen av eftermiddagen. Blåser också mycket, så lär blir svårt att somna, igen. Dessa vindbyar…

Nelson Mandela dog precis. Rest in peace. Nobel fredspris-tagare. Välförtjänt. En stor man, en fredlig man, trots starka åsikter. En inspirations-källa för miljoner. Inte sorgligt att han går bort. Det var dags. 95 år är starkt. Och han är bara en människa. En av sju miljarder människor. Tänk om bara ett par stycken till kunde vara som honom. För utmaningar finns det kvar. Men hans arv är stort. Och det är inte i form av barn eller en stora summor pengar. Istället så visste han vad som är viktigt här i livet. Och till och med jag glömmer bort vad det är allt för ofta, och misslyckas att använda det som drivkraft. Men ibland så blir man påmind av människor som honom. Stor respekt.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hobbyer, Nyheter och politik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

