Mina topp 20 spel of all time

Förut hade jag en lista på pcgamer.se om mina favorit-spel. Men den underbara listan försvann. Så jag får väl skriva här. Min arbetsmetod är väl bara att slänga upp de underbara titlarna jag minns och försöka rang-ordna dem. Resultatet kommer här.

20. Star Wars: Jedi Knight 2: Jedi Outcast

19. Portal

18. GTA 4

17. Victoria

16. Star wars: Knights of the old Republic

15. Battlefield 2

14. Mario 64

13. Command & Conquer: Tiberian Sun

12. World in Conflict

11. Zelda: Ocarina of Time N64

10. Half Life 2

9. Empire: Total War

8. Command & Conquer: Red Alert

7. Mass Effect 3

6. Team Fortress 2

5. Mass Effect 1

4. Star Craft 2

3. Battlefield 3

2. Star Wars: Knight of the Old Republic 2

1. Mass Effect 2

En väldig omkastning från förut när jag listat mina toppspel. Red Alert och Team Fortress 2 brukar hamna i topp. Men idag när man går från Mass Effect 1 till tvåan och sen vidare till trean, då vet man i sin helhet vad som gäller. Mass Effect 2 var helt enkelt fantastiskt när det kom. Så otroligt välgjort och genomtänkt. En episk rymdsaga med tvister och starka karaktärer. Man får glömma det svart-vita och se en massa grått med svåra val att göra. Underbar dialoger, skön action och massa äventyrliga upptäcktsresor. Otroligt stark inledning och varierande slut.

Kotor 2 hade hamnar högst om det inte vore för att potentialen var så mycket större än vad det blev. Många ser ett halvfärdig spel, men jag ser så många förbättringar som gjort jämfört med första kotor-spelet och karaktärer som överträffar allt.

Battlefield 3 är Sveriges största succé på spelfronten enligt mig. Lätt sagt när jag inte lirar Minecraft trots att jag byggde med lego som liten. Battlefield 3 gör allt lite bättre, är otroligt snyggt och jag kan inte sluta spela det med kompisar och har många timmar spelat med brorsan den tiden han hade det. Det har lett till många riktigt underbara spelkvällar.

Tråkiga är väl att senaste toppenspelet var Mass Effect 3 som släpptes i början av 2012. Men som ni sett på min tidigare upplagda önskelista så finns det spel där som kanske saknas här.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Spel. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mina topp 20 spel of all time

  1. Erik Svensson skriver:

    provat fallout?

Kommentera

