Mina toppfilmer, alla kategorier

Önskelistor, topplistor i spel. Och nu är det filmer. Jag gillar ju film också, så det är ju en del man sett, och köpt. Nedanför kommer de bästa inom de olika genre som jag ser. Jag försöker få med så många av dem jag gillar 😉

Drama: 1.Nyckeln till friheten 2. American Beauty 3. Fight Club
Action: 1.Batman:The Dark Knight 2. Inception 3. Watchmen
Äventyr: 1.The Last Samurai 2. Gladiator 3. The Hunger Games 2
Komedi: 1.Family Guy: Blue Harvest 2. The Simpson Movie
Thriller: 1.No country for old men 2.The Departed 3. Pulp Fiction
Sci Fi: 1.Star Wars: Episode 5: The Empire strikes back 2. The Matrix 3. The Avengers
Animerat/Tecknat: 1.Spirited Away 2. Lejonkungen
Krigsfilm: 1.Full Metal Jacket 2. Saving Private Ryan 3. Apocalypse
Dokumentär: 1.Planet Earth 2. Life 3. Fahrenheit 9/11
Baserad på bok: 1.Sagan om Ringen: Konungens återkomst 2. The Hunger Games 2 3.No country for old men
Baserad på verkliga händelser: 1.American Gangster
TV-serie: 1. Game of Thrones 2. Rome 3. The X-Files.

Drama och komedier är inte min grej dock. Och eftersom jag själv inte har barn, så ser jag inte heller mycket animerat eller tecknat.

Den absolut enskilt bästa filmen, blir nog Batman:The Dark Knight vilket är Christofer Nolans andra Batman-film med den bortgånge Heath Ledger som Jokern som skurk. Den bio-upplevelsen jag hade med lillbrorsan glömmer man aldrig. Jag minns inte när vi slutade diskutera den filmen under kvällen. Bara det att en superhjälte-film når den nivån är otroligt. Den är lång, aldrig tråkig, fullt med tvister, klockren skådespeleri, mörk humor, bra dialoger, mycket action och har en del budskap genom dess samhällstolkning. Toppnivå på bildkvalitén, ljud och underbar musik. Jag köpte den såklart direkt på dvd när den kom ut, såg den massor med gånger innan jag köpte den på blu ray och såklart sen den ännu fler gånger sen dess. Det är en komplett film helt enkelt. Den har allt, som just jag vill se. Min åsikt.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Hobbyer, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

