News from Wilfer

Bara negativt.

Ryssland får snart en ny provins, Ukrainas Krim. Ukraina verkar ha lite problem med facister? Jag tror dock inte det blir krig.

Nazister slår till i Malmö under kvinno-dagen. Jag som trodde Adolf Hitler var det ondaste mätbara i modern historia. Vissa verkar ha missat det i skolan. Och det är ju därför vi aldrig ser högutbildade nazister.

Ett flygplan har försvunnit och ingen hittar det trots dagar med letande. Terrorister har slagit till igen? Oavsett, är det många som gått bort.

Massaker i Kina med massor som fallit för knivbeväpnande män. En notis i media.

Svensk journalist fick nackskott. Synd när modiga män som vill påverka går bort. Jag skulle dock hellre välja ett nackskott än att besöka Afghanistan, det finns verkligen ingen värre plats på denna jord. Varmaste Sahara, kallaste Antarktisk, djupaste Amazonas eller arbetarläger i Nordkorea, hellre där än Afghanistan. En plågsam natur tål jag, ett plågsamt system tål jag, men människorna i Afghanistan? Ne, de behöver allt för många generationer för att laga den skadan som är dess befolkning.

 

Något positivt. Lyssnat på massa Amon Amarth idag. Godbitar: Thousand years of oppression, Fate of Norns, Cry of the black birds, Embrace the endless oceans, As Loke falls. Jag är ju en sån som blir glad av den tunga mörka melodiska musiken.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Musik, Nyheter och politik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

