Ogame dark side

Jo jag lirar ogame. En av få svenskar. Började spela 2007 när det fortfarande var populärt. 2014 är spelet allt annat än populärt. Men jag är lika fast som alltid.

 

Jag har alltid varit en ledare där. Styrt andra. Lärt andra efter att jag lärt mig själv. Förmodligen har jag utbildat 150-200 personer i grunderna för spelet.

 

Idag, precis som för flera år tillbaks, är jag en Sith Lord i spelet. En Dark Lord of the Sith. Min egen rank, som jag bestämt. Grundaren för alliansen Order of the Sith Lord. Vi är inte bäst, inte störst, men ganska oftast aktivast. Just idag, är vi dock nog bara vackrast.

 

Först gick jag under namnet Darth Wyyrlok III, en mäktig Sith lore-master i Star Wars-sagan. Men vid ett serverbyte så ändrade jag namn till Darth Bane, den mäktigaste av alla Sith Lords som levt. Forumbilden ser så här ut på mig:

Darth_Bane

En mer egentlig bild på karaktärer är mer åt detta håll:

183px-Darth_Bane-TEA

Han ser ond ut helt enkelt.

Bilden för min allians, är tagen från en urhäftig Star Wars: The Old Republic trailer. Den visar många farliga Sith Lords med sina röda ljussablar, redo att slakta Jedi-Riddare.

The Sith

 

Ogame är inte riktigt så häftigt. Så vi har gjort det häftigt genom att blanda in skurkarna från Star Wars. Vi är farliga, anfaller andra, utbildar varandra i en mästare och lärling-struktur. Mysigt och trevligt och vi har väldigt kul tillsammans.

Men det går ju upp och ner i det spelet. Alliansen började med 2, sen blev vi duktiga när vi var 12st, sen sjönk vi till 2 innan vi blev 30 och har nu sakta senaste året hamnat vid 10 spelare nu när jag nyss rensat bort de som inte riktigt passade för stunden. Men med mig, så överlever alltid alliansen. Jag gör många pauser, ibland väldigt långa, måste ju få mina semestrar från spelet också. Men i längden, så stannar jag ju vid spelet. Bygga upp och utveckla planeter, kolonisera nya, bygga en flotta och anfalla andra med. Och för mig, så gäller det också att härska över en allians med andra aktiva och farliga spelare.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Hobbyer, Spel, Star Wars, Underhållning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ogame dark side

  1. En ogame lirare skriver:

    Hehe så ska det se ut wifi 😛

    Nog skall vi bli fler snart 😉

    /Drago

Kommentera

