En dag i The Old Republic

Spelar en del Star Wars: The Old Republic för tillfället. Tänkte göra ett litet bildspel. En dag för min huvudkaraktär.

Konstigt nog är det en kvinna som följer den ljusa sidan. Hon är av klassen Sith Inquisitor, spelets magiker av den onda sidan. Min är en healer som hindrar andra från att dö i strid.

Namnet hon fick var Carin, tillhörandet arvet Zerg och hon har förtjänat titeln Darth. Så Darth Carin Zerg blir hennes fulla namn i spelet. Hon började spelet som en slav som fick chans att bli en sith, en del av den onda jedi-kulten som vill ta makten över galaxen. Hon når till slut positionen som en Dark Council member, vilket gör henne till en av de mäktigaste figurerna i spelet. Hennes fokus i organisationen, eller Imperiet, är antik kunskap, som kan ge sitherna en fördel över jedi-riddarna.

Jag börjar med att logga in i spelet:

Loggar inSå ser första menyn i spelet ut. Massa andra karaktärer syns också.

textLaddningsskärm som berättar hur långt man nått i spelet. Känns episkt.

StartHär startade min karaktär denna gång, med min lojala lärling Xalek vid min sida. Han tränas till att bli en Sith Inquisitor han med.

Kompanjoner på uppdragJag har ett gäng kompanjoner som jag fått genom tiden. De sänds nu på uppdrag under tiden jag gör annat.

Mitt skeppJag tar sen och kliver på mitt egna skepp för att åka ut på uppdrag vart jag vill.

En varmare planetNyfikenhet får mig att åka till den varma klassiska planeten Tatooine. Det byggs hus där som jag än inte besökt.

Tittar på hus på TatooineJag har min egna lya på Dromund Kaas, Imperiets huvudstad, men på Tatooine så känns husen lite luftigare. Men jag skulle inte vilja bo här ändå.

Umgås med kompanjonerPå Tatooine så umgås jag också lite med kompanjon Khem Val. Ibland vill han döda mig, ibland äta mig, men han har alltid respekterat mig.

Åker till HothMitt nästa stopp, blir på Hoth.

Far över snönJag reser genom den kalla isen tills jag hittar mitt mål.

Dödar en wampaInnan jag hittar på något viktigt så vill jag ”värma upp” genom att döda ett stort Wampa-monster med min lärling.

Åker till OriconDagen min är planerad att spenderas här. En väldigt avlägsen planet, som vare sig Imperiet eller Republiken kontrollerar.

En erövrad helvetisk planetOricon. En helvetisk planet nu fylld med ondska.

Dread MastersDet är de forna Sith Imperiets starka super-sither Dread Masters som härskar på Oricon. Deras blotta närvaro sprider skräck och gör vanliga soldater till galningar om de inte skyddas med kraftens hjälp. Dread Masters är ett hot både mot Jedis och Sith.

Samlar info till uppdragNär jag landar så uppdaterar jag mig vad som kan göras på Oricon för att försvaga Dread Masters inflytande och förstöra deras planer.

Start av uppdragen på OriconHär startar man på planeten. Starka sither vaktar det lilla lägret.

Springer till stridHär springer man ut i strid på den fallna men nästan vackra världen.

Krossar fienden på OriconMånga farliga fiender besegras över hela planeten under min framfart.

Tillbaks till basenNär uppdragen är gjorda, så reser Darth Carin tillbaks till Imperiets flott-bas.

Och så kan en kort dag för mig i The Old Republic se ut. 2-3 timmar. Mer hinner man inte på en vardag.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Spel, Star Wars. Bokmärk permalänken.

Kommentera

