Nionde dagen i december

Praktiken tog slut sista oktober och direkt när november drog igång så var det stam-renovering hemma hos mig som sagt, nytt fint badrum, men jag fick också bo hos farsan under tiden. Gick bra det med. Men lite tråkigt. Efter 3 veckor fick jag komma tillbaks till lägenheten min. Tänkte fira genom att spela, men då upptäckte man att internet inte funka.

Först prövade jag att lösa problemet, jag kan ju mina tricks, men jag fick ge upp och ringa supporten. Det var inge standard-problem så deras tekniker kontaktades. Sen tog det ytterligare ett tag för de måste skicka någon på plats. Första killen trodde han hitta bekymret, men det var utanför hans tekniska kompetens, så nästa gäng kontaktades. De kom hit för att fixa en grej, men upptäckte att det inte stämde, så de fick komma hit en annan gång med fler prylar. Det var fiber-killar här och elektriker. Mycket kablar fick dras om, all fiber, ca 150 meter otroligt nog. Och allt berodde på, en ny golvlist, fastspikad på sämsta stället, rakt in duckten med fibern bakom väggen. Stam-renoveringen hade alltså lett till spik i kabeln. Skoj. Jag var utan internet här hemma, sysslolös, i två veckor.

 

Under tiden utan internet, så självklart så dök det upp, inte bara ett, utan två tillfällen då det var sjukt saknat. Första trailern till den kommande Star Wars-filmen lades ut på nätet. Jag fanns inte där för att se den. Som supernörd är det inte kul att veta att 25 miljoner människor hann se en sån sak före mig. Jag som vilja och borde kunnat stå där och uppdatera en sida sekund efter sekund tills trailern lades upp. Men icke. Jag fick se trailern dagen efter hos snälla syster. Tyvärr så missade man inte bara hypen innan, man missade även den första reaktionen och diskussionen av den. Smärtsamt för nörden i mig.

Nästa grej man missa, var allt snack om nyvalet. Jag kunde se på nyheterna på tv vad som hänt, men jag fick inte snacka ihop mig med någon eller se folks reaktion på beskedet att Sverige går in för ett nyval för första gången på över 50 år. Det var också ganska hemskt att missa.

 

En fördel var väl att jag under november månad knappt knåpade ihop 15 timmars spel-tid totalt. Om jag någon gång skulle få abstinens, så skulle det varit då, jag var ju inte ens sysselsatt genom praktiken längre. Jag klarade mig från abstinensen, även om jag blev uttråkad som alla som inte får tillgång tills sitt främsta nöje. Det var en smått prövande tid. Men nu har man ny fiber, nya vattenledningar, ny dusch och toa och sen tidigare en helt renoverad etta i Iggesund. Just ja, får ny ytterdörr om någon dag. Nytt nytt.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet, Familj, Hobbyer, Nyheter och politik, Spel, Star Wars, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

