Dawn of guardians of Augustus

Jag kikade faktiskt in på mellandags-rean efter jul för att spendera mina pengar. Men jag går ju mot strömmen när jag inte letade efter fynd. Jag hatar ju att köpa kläder så jag kunde stryka det mesta. Jag gick istället och köpte 2 blu ray filmer jag väntat på. Eftersom jag inte fick dem i julklapp så måste de köpas. Dawn of the planets of the apes slog Guardians of the Galaxy i längsta titel tävlingen. Jag köpte också en bok som hindrar mig från att sitta allt för länge framför en skärm. Augustus. En biografi om Romar-rikets första kejsare, Julius Caesars valda arvinge och adoptivson, namnet bakom Augusti månad. Före hans tid var Rom aldrig mäktigare, han styrde riket i över 40 år. Vi säger Roms första kejsare, men han hade aldrig en sån titel eftersom ordet kejsare kommer från Caesar. Engelskans emperor kommer dock från titeln Imperator vilket var en titel han hade. Jag har en helt klart intressant läsning framför mig.

 

Julen har passerat, gick bra och var lugn och fin med närmsta släkten. Sen kom december-uppgörelsen, inget nyval. Ett minoritets-styre är säkrat i 8 år. Första 4 åren är garanterad S och Mp. Vänsterpartiet blir enda vågmästarna medan Sd blir fullständigt maktlösa i minst 8 år. Det kallar jag en uppgörelse. Och som jag godtar. Nyval hade inte hjälpt och Alliansen var inte redo att bryta blockpolitiken.

 

Hoppas alla haft det trevligt kring jul, hoppas de flesta gillar all snö som kommit, men förstår väl alla som inte gillar när det är 10 minusgrader. För det gör inte jag heller. Jag vill gärna njuta av det fina vita snölandskapet utan en bitande kyla. Hoppas stressen inte varit alldeles för närvarande, att ni inte ätit så att ni skäms resten av vintern och att ni inte bränt hål i era plånböcker så att det blir bröd och vatten hela januari, även o det löser det föregående problemet. Jag hoppas att ni fokuserat på att vara glada och snälla, för det är det enda viktiga att prioritera.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Familj, Hälsa, Hobbyer, Nyheter och politik, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

