Vintern blir vår, men vintern kanske slår till igen

Det mesta av snön har smällt bort här i Hälsingland, det börjar kännas vårigt även om de riktigt varma dagarna är få. Men nu har meteorologerna förutspått mer snö. Inte så skoj.

Snart slut på mars månad, april lär bli super, Game of Thrones säsong 5 drar igång, den enda icke-Star Wars serie jag följt. Och Star Wars och Star Wars. Celebration är ett Star Wars event som i år hamnar i Kalifornien och det kommer nästan garanterat få alla tidigare events att blekna. Episod 7 får sig nog en ordentlig trailer som inte ses som en kort teaser. I samma sväng så visas Star Wars: Battlefront upp sig för första gången. Och Rebels-serien kommer nog också visa eller berätta vad vi kan förvänta oss av säsong 2. Och allt detta är det förväntade. Kanske får vi även oväntade nyheter. Julafton för Star Wars-fans som mig.

Troligen drar jag också ut på praktik på ett lager under månaden. Finslipar lite truckfärdigheter jag inte använt på ett tag. Den jobblösa blir i alla fall sysselsatt. Men nog vill jag för tusan tjäna pengar också denna sommar. Förra året blev ju inte lyckat, inte heller året innan med ca 8 veckors arbete. Nog för att jag sökt över 100 arbeten senaste 2 åren (o bara sånt jag varit kvalificerad), så har det ju blivit hemskt mycket rumpsittande och pilla sig i naveln. Det finns helt klart de som har det värre, ännu längre inaktivitet, ännu sämre framtidsutsikter, samt de som mår riktigt illa av passiviteten. Men jag kan ju inte säga att man är glad över de år jag kommer minnas som stora svarta hål av ingenting när jag blir äldre. Nog fatt jag är en person som inte gör något allt för ofta, men hade jag haft jobb, under all denna tid, hade jag varit rik idag 😛

 

Vad händer i världen då? IS sprider sig, men möter på motstånd. Yemen har precis dragits in i ett inbördeskrig, precis som Syrien, Ukraina o Sydsudan. USA verkar återhämta sig sakta från lågkonjunkturen, ett fortsatt lågt oljepris, samt deras egna ökade produktion tack vare fracking-tekniken verkar bidra. Ryssland verkar kunna gå under av samma anledning. Kina och Indien fortsätter växa och drar nog med sig resten av världen till slut ur lågkonjunkturen.

Sverige fortsätter med sin minoritets-regering. Det känns väldigt ostabilt faktiskt. Känns hela tiden som om oppositionen kan och vill sänka alla förslag till förändring. Om det blir så eller inte är dock en annan sak. Rödgröna leder, men drabbas ständigt av små bakslag. Jag skulle inte vilja sitta där o göra alla dessa små kompromisser som nästan inga lär komma ihåg och inte tar landet i en tydligare annorlunda riktning. Själv vill man ju såklart se en genomgripande strategi med stora ambitioner. Men verkligheten brukar ju alltid te sig annorlunda. Mina visioner och drömmar kanske inte ger bättre resultat än tex SD politik. Så det är bäst att vänta 4 år innan man dömer denna regering.

April snart här. Jag kan vänta mig mycket av den månaden. Men först ska mars ta slut. Wrestlemania ska hända först. Haha, ingen som trodde att man var en liten wrestling-tokdåre. Jag har svårt att släppa det nostalgiska intresset sen man upplevde guldåldern på 90-talet som liten då man ständigt såg på WCW.

Men nu, blir det pizza, och ikväll ska jag nog testa Assassins Creed 4 för första gången. Ne, jag lider nog inte så mycket. Och jag vet om det. Jag har lätt att känna tacksamhet för det också.

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Dagen, Hälsa, Hobbyer, Jobb/skola, Nyheter och politik, Organisationer, Spel, Star Wars, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar