E3 veckan 2015

E3-mässan drog igång i mitten av juni. Efter 2 år, så började det kännas mer ordentligt att EA fått ett genomgripande ansvar över Star Wars på spelfronten.

Nej, jag bryr mig inte om Star Wars: Galaxy of Heroes.

Nej, jag bryr mig inte om Rise against the Empire till Disney Infinity.

Men en storypackad expansion till The old Republic, gratis för alla prenumeranter? Yes, det vill jag ha. Och i vanlig ordning, en ordentlig CGI-trailer som visar vad det handlar om. Helt otroligt stämningsfylld.

Detta är den form av Star Wars-underhållning jag sucktar efter mest. Mystiska, komplicerade skurkar. Allt i en storslagen Star Wars-miljö.

 

Men E3 var inte över. EA hade ännu mer att visa. Vi hade redan fått en trailer på Battlefront. Men den visade inte på rätt sätt hur det såg ut i spelet. EA rättade till detta. De gav oss ett ordentligt krig på Hoth och jag njuter av bara tanken att få spela hundratals timmar på ett spel som detta.

Krig i min favorit-miljö. Star Wars. Och de hade även mycket varmare miljöer att kriga i. Även detta härligt actionfyllt och intensivt.

Som Star Wars-fan, som en spelfantast, kan jag inte vara något annat än helnöjd av dessa nyheter och bevis att utvecklingen går åt rätt håll.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Hobbyer, Spel, Star Wars, Underhållning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

