Stridsfronten

Bara underhållning, inge allvar i detta. Jag väntar på kriget, i rymden. Sätter mig strax med beta-versionen av det högt eftertraktade Star Wars-spelet Battlefront.

Det har inte kommit ett seriöst stort Star Wars-spel sen 2011. Och 4 år på spelmarknaden är lång tid. Speciellt när det handlar om ett sånt stort märke som Star Wars. Tex, det kom 14 ”stora” Star Wars-spel mellan åren 2000-2005. Inte räknat de mindre titlarna eller expansioner. Att gå från det till 0 år 2012,2013,2014 och 10 månader av 2015, är en ganska kraftigt produktionsminskning och tomrum av förväntan.

Men nu är det dags, en remake av en serie som senast släppte en titel 2007, om man räknar med PSP-spel. Ny utvecklare, svensk utvecklare som jag har stor respekt för och som jag har haft turen att göra ett besök hos för ett par år sen. Och nog slog det mig redan då att de bör gör ett Star Wars-spel. Nog slog det in alltid. Om en månad släpps spelet och idag en test-version. Grymt taggad är jag. Och några andra. Kan tänkas vara miljoner som vill testa spelet de 5 dagar som beta-versionen är öppen.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Star Wars. Bokmärk permalänken.

Kommentera

