Tio år med bloggen

Ja det var faktiskt någon månad sedan som bloggen min blev 10 år gammal. Inte så udda egentligen, den startades medan jag gick på gymnasiet och har haft flera tysta perioder. Den var faktiskt först en msn-space blogg. Fördel jämte wordpress var dess bild-verktyg som jag fann trevligt och funktionell och har saknat mycket sen den funktionen togs bort. Men trots det har bloggen överlevt. För den gjordes för mig, av mig och ingen annan målgrupp egentligen. Några vänner har läst den, några släktingar har läst den, arbetsgivare till och med, lite random-folk ute efter ett särskilt ämne, någon länka hit tex när jag pratade om att jag var republikan, alltså av den typen som vill att kungahuset ska bort, kanske inte fysiskt då, men i lagar, republik istället för monarki, president istället för kung/drottning.

Mina ämnen varierar lite, min typ av underhållning, eller politik, eller religion, eller bara sånt som händer mig om dagarna, eller observationer jag gör. Sånt som får mig att vilja skriva av mig. Hur har jag förblivit opopulär? Skriva oregelbundet, dont give a shi… bara vara mig själv. Det funkar, man slipper krav. Inte försöka ”hitta” sånt som andra kanske vill lyssna till.

Utseeende-mässigt har bloggen ändrats en del, mest då mellan stegen från space till wordpress. Min första design till wordpress var så lyckad att jag snabbt förlora all lust att ens se på bloggen. Bidrog till mitt största uppehåll om jag inte minns fel. När jag rättade till misstaget så återkom även skrivandet.

Bloggandet lär fortsätta, tills wordpress går under, köps upp, servrarna ger upp eller nåt. Eller när jag själv går bort om 70 år förhoppningsvis. En liten småoffentlig dagbok har sin dragningskraft jag inte tror jag ledsnar på.

 

Lägenheten jag bor i lär jag dock tröttna på till slut. Även den har jag dragits med ett tag. Jag behövde verkligen bildbevis från 2012 för att försäkra mig om att jag faktiskt bott där jag bott i 4 år nu, och inte bara 3 år, vilket jag var ganska övertygad om. Aja, 4 år är det, 3 månader delvis i Sveg också. Studier ser nog till att jag bor kvar här i ytterligare 2 år troligtvis. Vad det blir sen, you never know. Jag har haft egna adresser i Gävle, Skövde och Sveg, så jag är klart fri att flytta dit behoven för mig finns. Iggesund tror jag inte är en verklig framtidsort för mig.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Dagen, Datorer och Internet, Hobbyer, Jobb/skola. Bokmärk permalänken.

Kommentera

