I love these games

Ny Topp 20 lista. 3 år sen senast. Bara lite ändrad.

1. Mass Effect 2

2. Star Wars: Knight of the Old Republic 2

3. Battlefield 3

4. Star Craft 2

5. Mass Effect 1

6. Team Fortress 2

7. Command & Conquer: Red Alert

8. Empire: Total War

9. Half Life 2

10. Zelda: Ocarina of Time N64

11. World in Conflict

12. Command & Conquer: Tiberian Sun

13. Star Wars: The Old Republic

14. Mario 64

15. Battlefield 2

16. Star wars: Knights of the old Republic

17. Victoria

18. GTA 4

19. Assassins Creed 2

20. Star Wars: Empire at War

 

Vad blev annorlunda? Till största del var de flesta spelen kvar och vid liknande positioner som innan. Med ett par undantag. Jag har ju inte varit en sån duktig gamer senaste åren, så har inte lagt ner så mycket tid på nya titlar.

Men lite saker har omprioriteras. Mass Effect 3 tex slängde jag helt från listan trots att det ändå är ett underbart spel, men kräver tung investering då den är så beroende av tidigare titlar i serien. Jag spelar spelet för lite och svårt att finna orken att återbesöka det för att det verkligen ska kännas som en av mina absoluta favoriter. Kvalitén är ju fortfarande kvar, men jag utgår mer nu från vad som engagerat mig mera. In på listan har istället The Old Republic fått komma. Över 1000 spelade timmar typ under 5 års tid, Star Wars, få vara Sith, underbart på ett väldigt personligt plan. Portal var ett spel där kvalitén var toppen, men engagemanget mindre, det bytte jag ut mot Assassins Creed 2 som jag ändå lagt ner 2-3 ggr mer tid på minst. Historiska Italien är så trevligt, med knivar. Jedi Knight 2 bytte jag också ut mot Empire at War, då jag tidsmässigt lagt ner massa mer på det, även var med i en klan, o med ett strategi-spel med Star Destroyer, måste jag ändå se som bättre än att få leka jedi-riddare.

Det var skillnaderna. 2017 lär inte bjuda på så mycket nya kandidater för mig. Nytt Mass Effect och nytt Star Wars lär komma, men att nå mitt topp 20 är svårt. Sen har jag väl rent allmänt dragit ner på själva spelandet en del. Känns ändå otroligt vad man lyckades spela mycket som tonåring, medan man idag känner sig mer kräsen, kräver mer, och ledsnar lite snabbare än förr. Men så är det.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Spel, Star Wars. Bokmärk permalänken.

Kommentera

