Hur det låter

Jag är inte så mycket för att dela med mig av min musik-smak. Den är relativt begränsad på de flesta sätten. Jag brukar säga Amon Amarth, Rammstein o Sabaton, sen vet man allt vad jag lyssnar på.

Men nu när drog igång Mad Max filmen för att se ett särskilt actionfyllt segment som jag verkligen gillar, då blev det att man tänkte på musiken. Film-musik o dess soundtrack är sällan jag lägger mycket vikt vid. Det är väl att Star Wars har riktigt tyngd bakom sig med sin musik, samt gillar jag Hans Zimmers bidrag till filmer som The Dark Knight, Inception och Interstellar. En annan utstickare är X-Men First Class som har film-musiken sin helt centrerad till huvudskurken, mestadels Magneto. Men, Mad Max ledde till detta inlägg, så delar väl med mig:

Ett annat sidospår vad jag kan gilla att lyssna på är tex Evanescence som har en urskön sångare till sin mestadels rock-musik. Amy Lee varierar sig o bara för någon dag sen släppte hon en cover jag nu lyssnat på över 20ggr. Lite så jag gör, lyssnar sönder något innan jag går vidare och till mestadels glömmer bort att jag lyssnar på annat än de där första heavy metal-banden jag nämnde.

 

Men för att inte glömma vad jag faktiskt lyssnar på. Jag säger bye bye med Amon Amarth. Lite så gör jag när jag tvingat mig igenom Eurovision-finalen, efteråt måste jag alltid lyssna igenom minst ett helt Amon Amarth-album. Detta rensar jag öronen med.

Om Wilfer88

Lång o smal o glad
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

