Sith of the Old Republic

En milstolpe. Fått alla 57 achievements i spelet Knights of the Old Republic 2: The Sith Lords. Det är achievements som dök upp 2015 på Steam, medan spelet i sig är från 2005 då jag köpte det. Ja det är 14 år av rent nöje för mig. Det är ett av mina absoluta favorit-spel någonsin och ett av mina favorit Star Wars-verk. Över 1000 timmar har jag lagt ner på det. Långt långt mer om man lägger ner tiden jag pratat med andra om spelet och ännu mer om man räknar hur spelet påverkat hela mitt Star Wars-intresse och djupdykning i Kotor-eran.

Det bästa i spelet är dess frihet att man måste inte vara en Jedi-riddare. Man kan välja en mörkare väg. Man kan inte bara vara elak, ond och självisk, man kan inte bara ”variera” sig med lite onda krafter, utan man kan även välja att bli en Sith Lord, att ha en sån rank. Man kan sprida sin ondska, genom locka över folk till den mörka sidan, inte bara folk som lever i grå-zoner, utan även folk som man ser som naturligt goda personer, även de kan man manipulera och utnyttja deras brister.

En Sith har inte bara sin Force Storm som kraft-förmågor. Plague, Insanity, Force Choke och Death Field är också naturliga verktyg för den onde. Och med Master Speed och Battle Meditation är du oslagbar på slagfältet. Totalt 7 kompanjoner kan utrustas med egna ljussablar förutom en själv. Men bara den starke lyckas med det. Bara 2 av kompanjonerna är från början händiga med kraften.

kotor 2 game

Mitt sista achievement i spelet att klara av var att få en kompanjon att hata mig, att verkligen nå botten av influence. Jag var ond och valde den snälla droiden T3-M4 som den som hade alla anledningar att hata mig. Värst var nog när jag sålde honom till en teknik-handlare. I kid you not. Jag fick bra med pengar, vände mig inte om och han var otillgänglig för mig i spelet under flera timmar. Trots det kom han ändå tillbaks tillslut.

Mina egna screenshots från just detta spel finns på Steam här.

PS: Lovar, jag är en snäll person egentligen!

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Dagen, Datorer och Internet, Hobbyer, Spel, Star Wars, Underhållning och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar