Battlefront 2 slår tillbaks

Det har varit lite av en comeback för spelet Star Wars: Battlefront 2 producerat av EA och släpptes 2017.  Jag har skrivit att jag spelat det mycket och att jag känt mig ensam där. Battlefront 2 fick en fruktansvärd start. Riktigt usel start. Ett år efter release, så såg det fortfarande ganska mörkt ut. Bättringar hade gjorts under 2018, trenden hade vänt litegrann. 2019 däremot, började spelet få upp fart. Ja 2 år efter release och en massa gratis uppdateringar senare så fanns det en ganska skaplig produkt.

Just nu, är servrarna nästan helt nere. Hela EA har stora problem. Vad jag förstått var det några hackare som gav sig på FIFA-spelen vilket ledde till typ allt EA hade online gick nere för räkning under helgen. Men jag skriver ändå en hyllnings-text för spelet. Jag har gjort många och långa pauser från Battlefront 2. Men det går att återvända och känna på en riktigt trevlig upplevelse. Spelet har också fått ett tillskott av nya spelare, inte bara återvändande spelare. Jag skulle säga att det var oväntat. Men det gör mig glad.

Im just supercool

Kolla på Sith Troopern ovanför. Hur cool är han inte?!?!

Hur mycket har inte spelet vuxit sen start? Ett omfattande Co-up läge, Capture point-spelläge mer som gamla goa tiden, Droidekas, BB-8, General Grevious, Republic Commandos, ISB Agent, ewoks o ett ewoks-läge (jag som hatar ewoks) , nya special-trupper, nya kartor, nya vapen, massvis med skins. Och det allra mesta ser löjligt bra ut.

Det jag saknar är Coruscant och Ahsoka Tano. Asajj Ventress vore fint med.

This hero

På något vis tjänar de pengar på de som vill spendera pengar istället för tid på att få saker i spelet. Men allt är tillgängligt. Det är bara att spela så kan allt låsas upp. Jag har inte spenderat mer än de 500 spänn som spelet kostade 2017. Jag som Star Wars-nörd bara måste ha spelet. Sen fick jag gnälla lite, men jag såg potentialen och på något vänster, så övergavs inte spelet av dess utvecklare eller utgivare. År 2020 är året då man absolut kan rekommendera Battlefront 2 för vad spelet blivit.

Jag misstänker att jag kommer med nya omgångar av ”clean battlefront 2” segment, där allt krims-krams tas bort medan jag spelar. Det kan bli grymma screenshots, och otroligt tuffa spelomgångar.

 

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Dagen, Datorer och Internet, Hobbyer, Spel, Star Wars, Underhållning och märktes , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar