Legendary

Jag skrek så högt i juli månad att jag fick vad jag önskade.

Vill ha en Mass Effect remastered

Det fanns ju en del rykten så det var ju inte så konstigt att man hade en särskild önskan. Den 7:e november så avslöjade Bioware den ypperligt superhärliga nyheten att hela Mass Effect-trilogin får en Legendary Edition som då är en remastered-variant spelen, 4K och hela köret. Allt blir helt enkelt snyggare och bättre optimerat för nyare plattformar. Jag hoppas jag är en glad PS5:ägare när spelet släpps. Bioware avslöjade att de även jobbar på ett helt nytt Mass Effect-spel, utöver detta alltså.

4K Mass Effect trilogy

Mass Effect 2 räknar jag ibland som mitt favoritspel, över allt annat. Men oftast är det Kotor 2 som har den platsen. Men Mass Effect 2 är verkligen en 10/10 och en mästerlig skapelse av underhållning. Det klår verkligen det mesta oavsett genre spel, oavsett om det skulle vara film, bok eller tidning. Om huset brinner så försöker jag rädda min Collectors Edition av Mass Effect 2.

Men Mass Effect 1 är också ett spel värt betyget 10/10. Som ett nytt stort Star Wars-äventyr av bästa klass. Mass Effect 3 var ett spel jag skulle ge 10/10 lätt, utan tvekan, om det inte vore för sista 10min av spelet. 99% av spelet var en sån underbar upplevelse, men efter alla val i rollspelen, från första till sista stund, så var det inte något som höll hela vägen. Jag är en av inte så jättemånga som inte hatar spelet men jag hatar slutet. Bara slutet. Det är ett löjligt bra spel, men inte i närheten av så välutfört slut som ettan eller tvåan.

Men 2021 blir alltså året då jag ska köra igenom alla spelen igen. 90 timmar totalt kan jag räkna med minst. För jag älskar Mass Effect. Jag bryr mig noll om vad någon annan tycker om spelen. Jag har nog spenderat en bit över 500 timmar på dessa titlar, så jag vet vad jag får ut av det, jag vet att en mer optimerad och högupplöst version är exakt vad jag kan tänkas önska.

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Datorer och Internet, Spel, Underhållning och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar