Games to get

Mitt spel-intresse är just nu på en rätt hög nivå. Ett par år tidigare så hände inte så mycket, jag hade inte så stora förväntningar på saker och jag tog mig inte an nya spel i någon hög utsträckning alls. Idag sitter jag dock med en ny dator, en ny PS5:a och försöker prioritera.

Victoria 3 går just nu som varmast på dator, min typ av perfekta strategi-spel att lägga hundratals timmar på. Stardew Valley ska jag köra klart, Company of Heroes 2 värmer upp mig inför trean, Sim City 4 besöker jag då och då eftersom jag lärt mig nya trick att bygga fina städer. På PS5 så körs det The Last of Us 2, Resident Evil Village och Kena Bridge of Spirits, samt så väntar på att få tid med Assassins Creed Valhalla och Spider Man.

Med det sagt, så finns det spel jag väntar på. Just idag ligger högst förväntningar på Star Wars: Jedi: Survivor som är fortsättningen på det utmärkta Jedi: Fallen Order. Star Wars på riktigt hög nivå helt enkelt och en av extremt få titlar jag vet jag skaffar vid release. Något jag inte skaffat vid release, men ändå vill ha väldigt mycket är God of War Ragnarok och Horizen Forbidden West på PS5:an. Ett annat spel som haft sin release men som jag ej köpt är Elden Ring. Att det är fantasy och dyrt avskräcker, men jag tror att jag en dag tar mig an det, precis som jag borde kunna köra The Witcher 3 en dag. Borde.

Spel lite längre bort är Kotor 1 remake. En självklarhet, men det är också Mass Effect 5. Samt Massive Entertainment har ett open world Star Wars-titel som absolut kan bli något, precis som Star Wars Eclipse. Trots allt det finns det än mer Star Wars-spel som utannonserats, alltså mer än bara rykten. Med så mycket så vet jag inte om jag kan få tid med Lego Star Wars: The Skywalker saga ens.

Efter att ha kört igenom Doom från 2016 så känns det som att Doom Eternal också vore en trevlig shooter att leka loss på. Uncharted 4 samt Hollow Knight är också några år gamla spel jag inte får glömma. Men sen har vi Alan Wake 2, Starfield och online-shooter Arc Raider som lär ta upp min tid om några år.

Ja, jag känner mig lite uppbokad. Passion för spel är inte död här inte. Snart en 35-årig gamer. Man ska ha saker att älska.

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Dagen, Datorer och Internet, Hobbyer, Spel, Star Wars, Underhållning och märktes , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar