Bara ett omslag

Det är bara något så litet som ett omslag de ändrat. Men på min favorit-bok. En sån där udda skapelse som man vet alldeles för få kommer läsa eftersom man i princip måste vara en nörd. En anti-hjälte berättelse i en icke typisk variant i Star Wars. Att helt få följa vägen till ett mörkt liv, lämna efter sig ett mörkt arv. Så spännande, så intressant. Just i detta fall, även så otroligt välskrivet och action-fyllt. Men även extremt filosofiskt och djup. Orättvisor och individualism som dras ut till sin spets, ganska mycket social-darwinism på det. Vilka var dessa mörk-klädda personer med huvor i Star Wars som ständigt gick emot Jedi? Vilka var dessa Sith? Genom Banes väg, så bringas mer klarhet än någon annan Star Wars-produkt om den mörka sidan. Tro mig, jag har gett mig in på allt sånt.

Darth Bane: Path of Destruction. Starkaste rekommendationen från mig. Om man känner minsta antydan att detta kan vara intressant läsning, så kör på!

Omslaget, ondskefull konst.

Klart bättre än originalet som jag aldrig varit förtjust i. Tunt med detaljer. Men Star Wars-böcker har alltid haft problem med omslag. Detta dock, känner jag håller nivån med vad man får i boken. Skrämmande och mystiskt. Ja, jag vill köpa boken igen bara för omslaget.

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Dagen, Hobbyer, Star Wars, Underhållning och märktes , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar