Rymd-simulator

Starfield är ett sjujäkla spel. Kallar det en rymd-simulator helst. Det är rättvist. Bethesda, spelutvecklarna, har gjort en massa kända spel, som jag aldrig rört. Jag kunde lätt vänta över 3 månader efter release på att sätta mig ner med detta spel då jag var upptagen med andra spel. Jag köpte inte ens spelet, jag fick det tillsammans med mitt AMD 6750XT grafikkort. Så jag kan med råge säga att Starfield hade en del att bevisa, vad jag läst och sett så var jag rätt så milt imponerad endast.

Hur många timmar jag spelat senaste 5 veckorna vill jag inte ens yttra, jag vill kunna förneka för mig själv att det inte stämmer. För det är otroliga mängder timmar. Finns inget action-spel, inget äventyr, inget rollspel som fängslat mig så. Det är inte ett Mass Effect, inte ens nära, men Mass Effect är ett extremt begränsat och linjärt spel i jämförelse. Starfield låter dig göra så otroligt mycket.

Spelet har buggar, det är krävande, det är ibland platt och tråkigt. Men Starfield är så otroligt gjort just för mig. Och det jag gör i spelet gör nästan inga andra spelare. Jag bygger gruvor, på ett dussin månar och planeter, odlar växter, föder upp djur, har maskiner som craftar material åt mig. Jag försöker ha ett effektivt logistiskt nätverk med skepp som förflyttar resurser åt mig. Kompanjoner övervakar och vaktar mina utposter, jag betalar för många kompanjoner för jag behöver så många. 20 timmar går åt när jag försöker få titanium och ytterbium att automatiskt fyllas upp i ändlösa rader av containrar. Jag har stora mängder av kanske 15 användbara resurser och det finns över 30 olika resurser till innan jag kanske känner mig nöjd. Jag glömmer bort att göra story-uppdrag. Herregud vad jag nöter i spelet, jag tänkte jag skulle lära mig designa snygga rymdskepp, men jag har nöjt mig med att slänga på lite färg på ett befintligt skepp istället. Döpt mitt huvudskepp till The Dark Lord, vilket gör mig löjligt nöjd.

Min huvudbas, min egna outpost, allt gjort från grunden, gruvor på ett dussin världar skeppar sitt guld hit

Jag håller mig kort här, eftersom jag skulle kunna göra 10 blogg-inlägg med allt jag gör i spelet och vad jag tycker om det. Hade en pause förra veckan från spelet då flickvännen var här, vi körde färdigt Resident Evil 4 och kör nu dess dlc tillsammans, innan vi ger oss på Dead Space.

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Dagen, Datorer och Internet, Hobbyer, Spel, Underhållning och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar