TV rummet

Jag fortsatte att finpolera mitt TV-rum denna sommar. Till och med att jag blev klar. Jag behöver flytta för att ta något steg till det bättre. För med mina sista inköp så har det nått dess fulla potential. Jag tog hela steget och köpte en QD-OLED.

Under maj månad var saker i position, det fanns utrymme och här skulle det bättras på. Jag startade som bilden nedanför.

Maj månad.Bra tv, bra högtalare och en PS5

TV-bänken var det första att bytas ut, det var min prio ett och resten såg jag som bonus om jag kunde ha råd med och hitta rätt saker. Den lånade förstärkaren till högtalarna byttes ut mot en reciever för ännu bättre ljud och möjligheter att koppla in fler högtalare, samt, det viktiga för denna sommaren,koppla in en subwoofer som hanterar basen, alltså det tunga ljudet som känns i kroppen. Jag blev nöjd, riktigt nöjd, men så började förra årets topp-modeller dyka upp på reor. Jag högg till. Från trevliga 49 tum gick jag till 65 tum som känns absolut gigantiskt. Det finns större tv-apparater, för ett billigare pris, men jag väljer bild-kvalité. År 2022 topp-modell, till rea-pris i mitten av 2023. Den lanserades i Sverige till priset av 36.000kr. Jag kunde stryka nästan 20.000kr av det priset. Så en dyr tv ändå, men jag får det finaste tänkbara utan att ruineras.

September månad. Perfektion

Det är faktiskt gamer i mig som är gladast. Samsungs 65tums S95B QD-OLED bjuder på otroligt svärta, ljus-starka färger och är blixt-snabb i rörelser. Verklig och utmärkt HDR i dess rätta form. En Sony STRDH590 AV-Receiver tar kompetent hand om ljudet genom en Klipsch R100SW subwoofer och 2st NHT-model 1.5 högtalare. Playstation 5 sköter de allra senaste spelen i upp till 120Hz och jag får också användning av ett gäng UHD 4K Blu-rays (GoT, Dune, John Wick, Gladiator, Top Gun etc), plus omfattande blu-ray samling. Samt Disney+ i 4K.

Har även satt upp ett gäng tavlor i rummet från mestadels Displate. Enorm trivsel i min lilla borg, som denna introvert är väldigt mån om att vårda.

Om Wilfer88

Gamer, Sith Lord, loves nature and is a happy fellow.
Detta inlägg publicerades i Dagen, Datorer och Internet, Hobbyer, Spel, Underhållning och märktes , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar